13 شرکت برند خودور سازی با ارزش در جهان

لیست با ارزش ترین برند خودو سازان جهان در سال 2021 همراه با جزئیات

نکات برگزیده مطلب
  • با ارزش ترین برند خودو سازان جهان در سال 2021

13 شرکت خودروسازی با ارزش در جهان

تقریبا همه ما در زندگی آرزوی برای خرید ماشین خاص داریم و می خواهیم صاحب یک ماشین خوب باشیم که یا دیده باشیم یا در تلویزیون یا شبکه های اجتماعی نام آن را شنیده باشیم .

اما تا الان فکر کردید ارزش برند یک خودرو چقدر است ؟ تا به حال پشت این خودروی مورد علاقه شما

خب اینجا در سایت مستر شوفر 13 تا از با ارزشترین خودرو های جهان در سال 2021 را همراه با ارزش برندشان با شما به اشتراک می گذاریم , برای دانستن تمام جزئیات همراه ما باشید.

تویوتا برند خودرو ساز ژاپنی با ارزش ترین خودروی سال 2021 در جهان معرفی شد.

این رتبه بندی ها و ارزش گذاری ها کلی با در نظر گرفتن عوامل مختلفی از جمله عملکردمالی شرکت خودرو سازی, خدمات به مشتری, تاثیر برند بر تصمیم گیری خرید و فروش مشتریان و قدرت رقابت در بازار

بر همه پوشیده نیست بحران جهانی کرونا و بهداشت در سال اخیر در جهان باعث کاهش حجم شدید فروش در خودوهای سواری در بخش خودرو های لوکس شد, این بحران باعث کاهش تقاضا و  تولید در خوروسازان شد.

13 شرکت خودروسازی با ارزش سال 2021 در جهان

بنابراین، در اینجا لیست ما از 13 برند با ارزش ترین خودرو در جهان در سال 2021 آمده است که 5 تا از برند های آن در اختیار خودروسازان آلمانی است.

3 برند آن در اختیار امریکا و 3 برند دیگر در اختیار ژاپن می باشد و کشورهای کره جنوبی و سوئد هر کدام یک برند با ارزش ترین برند خودرو سازی در اختیار دارند

اجازه دهید اکنون بدون هیچ مقدمه ای وارد لیست باارزش ترین برندهای خودرو های جهان شویم!

1. تویوتا: 59.47 میلیارد دلار

برند خودرو سازی تویوتا
برند خودرو سازی تویوتا

تویوتا (トヨタ自動車株式会社) با پشت سر گذاشتن خودروهای لوکس مرسدس بنز به مقام اول دست یافت. ارزش برند خودروسازی ژاپنی تویوتا برای سال 2021 برابر با 59.47 میلیارد دلار در مقایسه با رکورد 58.07 میلیارد دلاری در سال گذشته بوده است.

علیرغم اختلال و همه گیری ویروس کرونا امسال شرکت تویوتا توانست بازگشت قوی داشته باشد. اکثر خودروسازان در سراسر جهان به دلیل قرنطینه تحمیل شده توسط مقامات دولتی و کمبود نیروی انسانی با مشکلات تولید مواجه بودند.

تویوتا رشد چشمگیری را در حجم به ویژه در چین به دلیل تقاضای متوقف شده و بهبود تدریجی در کل اقتصاد به ثبت رساند.

2. مرسدس بنز: 58.2 میلیارد دلار

شرکت خودرو سازی مرسدس بنز
شرکت خودرو سازی مرسدس بنز

خودروساز لوکس آلمانی مرسدس بنز امسال با ارزش برند 58.2 میلیارد دلاری به رتبه دوم سقوط کرد. مرسدس بنز در مقایسه با ارزش 65.04 میلیارد دلاری خود در سال 2020، شاهد کاهش شدید تقریباً 7 میلیارد دلاری بوده است.

مرسدس بنز در طول تاریخ همیشه در خط مقدم تکنولوژی و نوآوری های متعددی تولید خود انجام داده است.

اگرچه کارخانه اصلی تولید مرسدس بنز در آلمان واقع شده است، اما این برند کارخانه های تولیدی خودرو سازی در سراسر جهان دارند. مرسدس بنز 93 کارخانه در 17 کشور در 4 قاره مختلف دارد.

3. فولکس واگن: 47.02 میلیارد دلار

شرکت خودرو سازی فولکس واگن
شرکت خودرو سازی فولکس واگن

فولکس  واگن خود روساز شرکت آلمانی (به آلمانی: Volkswagen) امسال نیز رتبه سوم خود را با ارزش برند 47.02 میلیارد دلار حفظ کرده است. ارزش برند فولکس واگن در مقایسه با سال گذشته تقریباً 2 میلیارد دلار افزایش یافته است.

بیتل از مشهورترین مدل فولکس واگن شناخته می شود

olkswagen که به عنوان VW شناخته می شود، طراحی، تولید و توزیع خودروهای سواری و تجاری را در بیش از 150 کشور انجام می دهد.

سایت برند فولکس واگن

https://www.vw.com/en.html

4. BMW: به ارزش 40.44 میلیارد دلار

شرکت خودرو سازی BMW
شرکت خودرو سازی BMW

BMW، مخفف Bayerische Motoren Werke AG، یک خودروساز آلمانی است. که بیش از 100 سال پیش در سال 1916 تاسیس شده است.

بی ام و چهارمین برند بزرگ خودرو در جهان است. ب ام و در حفظ موقعیت خود نسبت به سال گذشته موفق بود، با این حال، این شرکت شاهد کاهش 0.04 میلیارد دلاری ارزش خود تا سال 2021 بوده است.
بی ام و، پیشروترین تولید کننده خودرو و موتور سیکلت در جهان، بیش از 100 سال پیش در سال 1916 تاسیس شد.

بر اساس وب سایت این شرکت، گروه BMW دارای 31 مرکز تولید و مونتاژ در 15 کشور مختلف در سراسر جهان و یک شبکه فروش جهانی در 140 کشور به اضافه است.

سایت bmv

https://www.bmw.com/en/index.html

5. پورشه: 34.32 میلیارد دلار

شرکت خودروسازی پورشه
شرکت خودروسازی پورشه

پورشه که همچنین یک برند آلمانی متعلق به فولکس واگن است، امسال نیز جایگاه پنجم خود را در سال گذشته حفظ کرده است. ارزش برند پورشه در سال 2021 34.32 میلیارد دلار در مقایسه با 33.91 میلیارد دلار در سال 2020 است.
پورشه همیشه رابطه نزدیکی با فولکس واگن داشت که در سال 1969 گرد هم آمدند تا VW-Porsche 914 و 914-6 را بسازند که موفقیت بزرگی بود.

این شرکت دارای 7000 اختراع در سراسر جهان است و هر ساله 400 اختراع جدید ثبت می شود. این شرکت دارای شش کارخانه تولیدی است که در کشورهای مختلف پخش شده اند.

سایت پورشه

http://www.porsche.com/pho/en/

6. تسلا: 31.98 میلیارد دلار

شرکت خودروسازی تسلا
شرکت خودروسازی تسلا

تسلا یک شرکت خودروسازی و انرژی آمریکایی است که بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در جهان است. تسلا به همراه 27 شرکت دیگر ZETA (انجمن حمل و نقل صفر آلاینده (ZETA) را در سال 2020 تشکیل داده اند تا تمام وسایل نقلیه احتراق داخلی را به برق منتقل کنند.

تسلا با جهش 4 جایگاهی به رتبه ششم در سال جاری میلادی با ارزش گذاری 31.98 میلیارد دلار در سال 2021 رسیده است.

ایلان ماسک، مدیر ارشد اجرایی، چهره شاخص این شرکت و یکی از سهامداران اصلی با 22 درصد سهام تسلا است. در سال 2009، تسلا اولین مدل خودروی خود، رودستر را تولید کرد. تسلا به داشتن 598 فروشگاه خرده فروشی در نقاط مختلف جهان افتخار می کند.

سایت تسلا

http://tesla.com/

7. هوندا: 31.36 میلیارد دلار

هوندا، خودروساز ژاپنی که موتورسیکلت و تجهیزات نیرو تولید می کند، در رتبه هفتم فهرست برترین برندهای خودروسازی جهان قرار دارد. هوندا شاهد کاهش جزئی در ارزش گذاری خود نسبت به سال قبل از 33.10 میلیارد دلار در سال 2020 به 31.36 میلیارد دلار در سال 2021 بود.
این هوندا بود که اولین شرکت ژاپنی بود که یک برند لوکس اختصاصی – Acura را در سال 1986 راه اندازی کرد.

8. فورد: 22.67 میلیارد دلار

شرکت فورد موتور، یک شرکت بزرگ خودروسازی آمریکایی در سال جاری با ارزش 22.67 میلیارد دلار در مقایسه با 18.51 میلیارد دلار در سال 2020، در جایگاه هشتم قرار دارد.

فورد موتورز یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های خودروسازی در ایالات متحده است که توسط هنری فورد در سال 1903 تأسیس شد. فورد خودروها و وسایل نقلیه تجاری را زیر چتر فورد می‌فروشد و برند اختصاصی “Lincoln luxury” برای خودروهای لوکس استفاده می‌شود.

فورد پنجمین خودروساز بزرگ و دومین خودروساز بزرگ در ایالات متحده است. فورد 90 کارخانه و تاسیسات در کشورهای مختلف دارد.

سایت هوندا

http://www.honda.com/

9. ولوو: 17.75 میلیارد دلار

ولوو، یک شرکت تولیدی چندملیتی سوئدی، امسال نیز در جایگاه هشتم قرار دارد. ارزش برند ولوو در سال 2021 با افزایش اندکی به 17.75 میلیارد دلار در مقایسه با 16.91 میلیارد دلار در سال 2020 رسید.
ولوو کارز که قبلاً متعلق به فورد موتورز بود، اکنون تحت کنترل گروه هلدینگ جیلی، یک شرکت خودروسازی چند ملیتی چینی است.

ولوو که بیش از 100 سال پیش در سال 1915 به عنوان زیرمجموعه تولید کننده بلبرینگ تاسیس شد، SKF تا به امروز در 18 کشور کارخانه دارد.

10. آئودی: 17.18 میلیارد دلار

آئودی، یک شرکت بزرگ خودروسازی لوکس آلمانی، در رتبه دهم فهرست با ارزش ترین برندهای خودروی جهان قرار دارد. آئودی نسبت به سال گذشته افزایش بسیار کمی در ارزش گذاری خود داشته است از 16.97 میلیارد دلار در سال 2020 به 17.18 میلیارد دلار در سال 2021.

آئودی AG، زیرمجموعه گروه فولکس واگن، طراحی، مهندسی، تولید در 19 مکان در 12 کشور، و فروش خودروهای لوکس را در بیش از 100 کشور در سراسر جهان انجام می دهد.

آئودی هفت کارخانه تولیدی در سرتاسر جهان دارد که تعداد کمی از آنها با دیگر گروه فولکس واگن مشترک است. گروه آئودی دارای بزرگترین سایت های تولید در آلمان – اینگولشتات و نکارسولم است. این شرکت دارای امکانات تولیدی در مجارستان، بلژیک و مکزیک نیز می باشد.

11. نیسان: 15.25 میلیارد دلار

نیسان، خودروساز ژاپنی چندملیتی، امسال در جایگاه یازدهم قرار دارد. این شرکت خودروهای خود را با سه برند مختلف به فروش می‌رساند: نیسان، اینفینیتی و داتسون. نیسان از سال 1999 با رنو فرانسه اتحاد دارد که بعداً به میتسوبیشی گسترش یافت.
نیسان پیشروترین برند ژاپنی خودرو در چین، روسیه و مکزیک است. نیسان لیف، برند خودروی الکتریکی آن، پس از تسلا مدل 3، دومین خودروی پرفروش جهان است.

تمرکز اصلی نیسان این بود که بازار داخلی را با طیف گسترده ای از خودروها و کامیون های اصلی خود که بعداً به سراسر جهان صادر شد، به دست آورد.

12. شورولت: 14.55 میلیارد دلار

شورلت با ارزشی معادل 14.55 میلیارد دلار در رتبه دوازدهم فهرست با ارزش ترین برندهای خودرو قرار دارد. شورلت توسط مشتریان و اعضای صنعت خود معمولاً به عنوان Chevy شناخته می شود.
شورولت بخش خودرویی غول تولیدی آمریکایی جنرال موتورز است. خودروهای با برند شورلت در سراسر جهان در بیش از 140 کشور در سراسر جهان فروخته می شوند.

شورلت خودروهای سواری و کامیون های تجاری متوسط ​​را نیز تولید و به فروش می رساند.

13. هیوندای: 14.29 میلیارد دلار

هیوندای اولین خودروسازی بزرگ کره جنوبی است که امسال در فهرست برترین برندهای خودروی جهان قرار گرفت. کارخانه هیوندای در اولسان کره جنوبی بزرگترین کارخانه یکپارچه تولید خودرو در جهان است.

کارخانه اولسان مجموعا ظرفیت تولید سالانه 1.6 میلیون دستگاه را دارد. شرکت هیوندای موتور در سال 1967 تاسیس شد. اولین مدل خودروی هیوندای کورتینا بود که در سال 1968 با همکاری شرکت فورد موتور رونمایی شد.

هیوندای شبکه ای از نمایندگی ها و نمایشگاه ها در سراسر جهان دارد و خودروهای آن در 193 کشور مختلف به فروش می رسد.

امیدواریم این مقاله در مورد با ارزش ترین شرکت های خودروسازی جهان در سال 2021 مورد پسند شما واقع شده باشد.

در قسمت نظرات پایین همین صفحه بگید که خودروی رویای شما کدام گزینه می باشد و ایا با توجه به اقتصاد کشورمان به آرزوی خود می رسید؟ لطفا نظراتتان را با احترام بیان کنید

متشکرم

منبع
thetealmango

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + شش =