جزییات طرح واردات خودرو

بر اساس آخرین گزارشات رسیده خودروهای بنزینی با 3 ردیف حقوق ورودی و عوارض در این طرح تفکیک شده اند. اولین دسته خودروهای با حجم پیشرانه زیر۱۵۰۰ سی سی خواهند بود که تعرفه ۵۵ درصدی برای آن ها تعریف شده و در درجه بعد خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی سی باحقوق ورودی و عوارض ۷۵ درصد قرار دارند و تعرفه واردات خودروهای ۲۰۰۰ تا۲۵۰۰ سی سی نیز ۹۵ درصد تعریف خواهد شد.

تعرفه واردات خودروهای هیبریدی

خودروهای هیبریدی (بنزینی-الکتریکی) باحجم پیشرانه بنزینی زیر۱۵۰۰ سی سی به گزارش «عصرخودرو» در این طرح مشمول ۵درصد حقوق و عوارض گمرکی خواهد شد و حقوق ورودی دیگر خودروهای هیبریدی تا حجم موتور ۲۵۰۰ سی سی نیز۲۵ درصد خواهد بود. به گزارس عصرخودرو همچنین حقوق ورودی و عوارض خودروهای هیبریدی با قابلیت شارژ مستقیم برقی، دیزل-الکتریکی و … نیز مشمول تعرفه ۵ تاہ درصدی خواهد شد که هنوز جزئیات دقیقی از آن مشخص نیست.

هزینه های دیگر واردات

اطلاعات رسیده به «عصرخودرو» نشان میدهد که دولت علاوه بر حقوق ورودی و عوارض، ۹درصد مالیات بر ارزش افزوده (روی جمع ارزش گمرکی +حقوق ورودی، ۶ درصد مالیات علی الحساب (جمع ارزش گمرکی+حقوق ورودی، یک درصد عوارض هلال احمر روی حقوق ورودی،

درصد روی ارزش فوب خودرو به عنوان عوارض خاص واردات خودرو، ۸درهزار از ارزش CIF هزنیه استاندارد و گواهی اسقاط بر اساس قواعد تعيين شده را نیز در ازای واردات خودرو اخد می کند

جزئیات اسقاط مورد نیاز

جزئیات اسقاط در این طرح به گزارش عصرخودرو برای خودروهای با مصرف سوخت زیرہ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر معاف از اسقاط تعیین شده و برای خودروهای با مصرف بین ۵ تا1 لیتر اسقاط ۲ خودرو فرسوده، مصرف بین 1تا7 لیترچهار خودرو فرسوده، مصرف بین ۷ تا ۸ لیترشش خودرو فرسوده و مصرف سوخت بالای ۸ لیترنیز اسقاط خودرو فرسوده تعیین شده است و دولت هیچ هزینه ای به عنوان هزینه اسقاط هر خودرو را اعلام نکرده و این مساله بر عهده واردکننده گذاشته شده است.

هزینه های نهایی

همچنین از دیگر هزینه هایی که به قیمت خودروهای وارداتی افزوده خواهد شد می توان به ده درصد ارزش گمرکی طبق سند ترخيصی برای شماره گذاری، سه درصد ارزش گمرکی برای شماره گذاری به عنوان هزینه نقل و انتقال و ۳۰۰ تا۷۰۰هزار تومان هزینه عوارض شهرداری متغیر بسته به نوع خودرو در هنگام شماره گذاری اشاره کرد.

جدول جزییات طرح واردات خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =